Prowadzący zajęcia

Wśród prowadzących zajęcia w roku 2023/2024 znajdą się między innymi (w kolejności alfabetycznej):

Zofia BORKOWSKA

Ukończyła dyrygenturę chóralną w Warszawskiej Akademii Muzycznej i filozofię na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej w zakresie dyrygentury chóralnej na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Dyrygowała podczas Europejskich Spotkań Młodych (Warszawa, Budapeszt, Paryż, Hamburg, Zagrzeb) oraz podczas Międzynarodowych Warsztatów Wokalnych w Iwieńcu na Białorusi (2006-2019). Brała udział w kursach dyrygenckich m.in. u Jana Łukaszewskiego czy Chifuru Matsubary. W 2009 r. jako jedna z 12 osób z całego świata została zakwalifikowana do prestiżowego konkursu młodych dyrygentów Eric Ericsson Award. Była współzałożycielką i dyrygentem Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II w latach 2005-2016. Obecnie prowadzi Warszawski Chór im. św. Jana Pawła II. Jej pasją jest praca z chórami amatorskimi. Z prowadzonymi zespołami udało jej się dokonać nagrań płytowych, poprowadzić prawykonania dzieł polskich kompozytorów współczesnych, zdobywać laury na konkursach chóralnych w Polsce i za granicą. Jest wykładowcą kierunku Edukacji Muzycznej na Akademii Katolickiej w Warszawie. Prowadziła również scholę dominikańskiego Duszpasterstwa Akademickiego Freta przez kilka pierwszych lat jej istnienia.

Zajęcia:

Podstawy dyrygowania
Przygotowanie śpiewu na liturgię w praktyce
Metodyka prowadzenia scholi
Rada programowa Szkoły.

Justyna CZERWIŃSKA

specjalizuje się w białym, tradycyjnym śpiewie. Z wielkim entuzjazmem współtworzy zespół „Dziczka”, wykonujący pradawne pieśni ludowe, które zachowały się wyłącznie w przekazach ustnych, przechodzących z pokolenia na pokolenie. To bezpośrednio od artystów ludowych Podola, Polesia i Wołynia, „Dziczka” przejęła znaczną część repertuaru, który nie został wcześniej spisany w nutach, ratując tę bezcenną spuściznę od zapomnienia.

Zajęcia:

Śpiew tradycyjny

ks. Andrzej FILABER

wieloletni dyrektor Instytutu Szkolenia Organistów przy Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie, konsultor Podkomisji ds. Muzyki Kościelnej Konferencji Episkopatu Polski; przewodniczący Komisji Muzyki Kościelnej Archidiecezji Warszawskiej; członek-założyciel Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych. W 1983 r. założył Chór Archikatedry Warszawskiej, którym kierował przez 21 lat. Jako dyrygent chóru wykonał ok. 350 koncertów w 20 krajach, nagrał 8 płyt z polską muzyką religijną. Jest pomysłodawcą i organizatorem cyklu koncertów Muzyka Religijna w Archikatedrze Warszawskiej z udziałem wielu wybitnych wirtuozów organowych, śpiewaków, orkiestr, chórów (od 1988 r. odbyło się ponad 400 koncertów).

Zajęcia:

Przepisy w muzyce liturgicznej

Łukasz HAJDUCZENIA

śpiewak, teolog prawosławny, muzykolog.
Posiada unikalne doświadczenie w wykonawstwie prawosławnej muzyki liturgicznej i nie tylko. Jego przygoda z muzyką rozpoczęła się w cerkwi, gdzie już jako kilkuletni chłopiec regularnie śpiewał podczas nabożeństw. Od tego czasu, aż po dzień dzisiejszy wnikliwie zgłębia wszelkie dostępne tradycje śpiewu prawosławnego.
Ma w dorobku kierownictwo muzyczne wielu zespołów cerkiewnych, liczne nagrania oraz występy. Od wielu lat pracuje jako cerkiewny dyrygent, jest cenionym konsultantem. Prowadził warsztaty śpiewu cerkiewnego w wielu miejscach Europy. W 2013 roku chór Monasteru św. Pantelejmona na św. Górze Athos zaprosił go aby przeprowadził konsultacje wokalne ze śpiewającymi mnichami. Poza śpiewem w świątyni, wielokrotnie występował jako chórzysta, dyrygent i solista na licznych festiwalach i koncertach. Prowadzi również aktywną działalność artystyczną na scenach muzyki klasycznej wykonując solowe recitale gatunków takich jak pieśń, oratorium, opera. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów wokalnych m in. w Barcelonie, Moskwie, Nowym Sączu. Tak szerokie doświadczenie muzyki oraz niegasnące nigdy zainteresowania teologiczne stały się naturalną przyczyną podjęcia studiów doktoranckich na wydziale „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego. Od kilku lat prowadzi tam badania dotyczące muzycznej sfery liturgii prawosławnej zgłębiając jej istotę jako doświadczenie formy modlitwy spójne z wschodnio - chrześcijańską wizją Boga i człowieka. Jest często zapraszany przez różne środowiska jako dydaktyk historii i specyfiki muzyki cerkiewnej.
Łukasz jest absolwentem:

  • Prawosławnego Seminarium Duchownego w Warszawie,
  • wydziału wokalnego Uniwersytetu im. Fryderyka Chopina w Warszawie,
  • Londyńskiej Guildhall School of Music and Drama.

  • Zajęcia:

    Liturgiczny śpiew prawosławny

    Klaudiusz KAUFMANN

    Pochodzący ze Śląska aktor teatralny, filmowy i dubbingowy. Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej, który od debiutu w niemiecko-polskiej inscenizacji „Romea i Julii” w nadgranicznym Schwedt nad Odrą stale pojawia się w produkcjach obydwu krajów: „Weselna polka”, „Joanna”, „Na dobre i na złe”, „Pfarrer Braun”, „Belle Epoque” czy „Sprawiedliwi”. W 2015 zaczął również grać w pierwszej niemiecko-polskiej serii „Polizeiruf 110/Telefon 110”, która została bardzo dobrze przyjęta przez widzów po obu stronach Odry.
    Zaraz po skończeniu studiów został członkiem zespołu „Kabaretu Olgii Lipińskiej”, występował w spektaklach muzycznych Andrzeja Strzeleckiego („Love” i „Złe zachowanie”), Wojciecha Kościelniaka (Festiwal Fama), Romana Kołakowskiego („Opera matematyczna”), a także wziął udział w jednym z pierwszych koncertów „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”.
    Współpracuje m. in. z Teatrem Narodowym w Warszawie, a także teatrami offowymi: Teatrem LA M.ORT i gliwickim Teatrem „A”. Z olbrzymiej ilości dubbingowanych filmów na szczególną uwagę zasługuje „Madagaskar”, gdzie jego głosem przemawia zebra Marty.
    Od maja 2015 roku prowadzi pisanego po śląsku bloga kulinarnego „Chop w kuchni”.

    Dykcja

    Bela KRYNICKA

    urodziła się w Paryżu; absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureatka I nagrody na XV Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim Canto ergo sum w Samarze (Rosja) w kategorii "Dyrygent - student" (marzec 2010). Działalność zawodową układa dwutorowo; pracując z dorosłymi (tworząc zespoły chóralne) oraz z małymi dziećmi (prowadząc zajęcia umuzykalniaj±ce metoda E.E. Gordona). Prowadzi chór Con Passione przy Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, Chór Centrum Nauki Kopernik oraz (jako drugi dyrygent) Chór Allegrezza del Canto. Założycielka choru DKŚ oraz Świątecznego Choru Medicover. Od marca 2014 r. związana z Teatrem Dramatycznym przy produkcji "Króla Edypa" (opr. muz. i przygotowanie choru).

    Zajęcia:

    Prowadzenie scholi (III rok)

    Rafał MACIEJEWSKI

    śpiewak, absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi, uczeń prof. L. A. Mroza oraz mgr. A. Niemierowicza. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Doktorant Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu prof. dr hab. Urszuli Kryger. Kantor i organista w jednej z łódzkich parafii. Od wielu lat zajmuje się prowadzeniem zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych, organizuje i współtworzy warsztaty muzyki liturgicznej w Polsce. Współautor repertuarów mszalnych w Kalendarzu Liturgicznym Archidiecezji Łódzkiej. W latach 2011-2013 wykładowca Szkoły Kantorów w Krakowie. Od 2009 r. współpracuje z Dominikańskim Ośrodkiem Liturgicznym w Krakowie oraz z serwisem www.liturgia.pl, publikując repertuary dla odpowiedzialnych za śpiew w liturgii.

    Zajęcia:

    Repertuar śpiewów liturgicznych
    Emisja głosu (indywidualna)
    Zasady muzyki z rytmiką
    Czytanie nut głosem
    Śpiew psalmów responsoryjnych

    Joanna MORAWSKA (PROTASIUK)

    sopran koloraturowy, absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie śpiewu prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz oraz dziennikarstwa na Uniwesytecie Warszawskim. Stypendystka Ministra Kultury (2005). Brała udział w seminariach wokalnych i kursach mistrzowskich prowadzonych przez Alberto Zeddę, Rockwella Blake’a, Liobe Braun (Bachowska Akademia Muzyczna), Ursulę Filge, Ryszarda Karczykowskiego, Donalda Maxwella (National Opera Studio), Urszulę Kryger, Bożenę Harasimowicz-Haas, Halinę Łukomską oraz Jagnę Sokorską-Kwika. Współpracowała z Operą Śląską w Bytomiu. W latach 2006-2009 prowadziła klasę śpiewu oraz zajęcia z emisji głosu w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II st. Bartłomieja Budzyńskiego w Józefowie. W ramach projektu "Śpiewająca Polska" organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury prowadzi zajęcia z zakresu emisji głosu dla dyrygentów. Od sierpnia 2008 roku prowadzi zajęcia z emisji w Chórze Akademickim Politechniki Warszawskiej.

    Zajęcia:

    Emisja głosu (indywidualna)

    Alicja OGRODZIŃSKA

    studia: Wydział Filologii Romańskiej UW, Podyplomowe Studium dla Tłumaczy przy Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW, Institut Catholique w Paryżu, w Instytucie Muzyki Liturgicznej, Podyplomowe Studium Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Przynależność do Stowarzyszenia Chóru UKSW, Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Sakralnej, Stowarzyszenia Clamaverunt Iusti. Zainteresowania badawcze: fonetyka wokalna języka francuskiego i włoskiego, chorał gregoriański. Wykładowca Akademii Muzycznej w Warszawie oraz UKSW (emisja głosu, język francuski), korepetytor wokalny, asystent dyrygenta. Juror Konkursów Muzycznych.

    Zajęcia:

    Emisja głosu (indywidualna)

    Urszula ROGALA

    kompozytorka z Warszawy, ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina w Warszawie. Od wielu lat pasjonuje się muzyką liturgiczną, animuje śpiew w parafii dominikanów na Służewie, komponuje pieśni liturgiczne, śpiewa w scholi i dyryguje, prowadzi warsztaty, a także uczy śpiewu w dominikańskim nowicjacie.

    Zajęcia:

    Czytanie nut głosem
    Śpiew kantora
    Rada programowa Szkoły

    Ewelina RZEZIŃSKA

    absolwentka specjalności rytmika na wydziale Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, następnie wydziału wokalnego PSMuz. w Warszawie. Ukończyła również Podyplomowe Studium Dyrygentury Chóralnej przy Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Przez dziewiętnaście lat uczestniczka, a potem asystentka dyrygenta (ks. prof. dr hab. Kazimierz Szymonik) i instruktor emisji głosu w chórze Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od 2005 r. pracuje w Zespole Wokalnym Warszawskiej Opery Kameralnej, występując w kraju i za granicą (Włochy, Francja, Hiszpania, Liban, Japonia), w latach 2015-2023 była członkiem sekstetu wokalnego muzyki współczesnej proMODERN – zdobywcy pięciu statuetek polskiej nagrody muzycznej Fryderyk. W latach 2000-2005 współpracowała z zespołem Skaldowie. Prowadzi liczne warsztaty emisji głosu, ucząc w weekendowych szkołach, na zgrupowaniach chóralnych oraz indywidualnie.

    Zajęcia:

    Emisja głosu (indywidualna)

    Łucja SZABLEWSKA

    śpiewaczka i kompozytorka; jako solistka występuje w Teatrze Wielkim w Warszawie. Koncertowała w Polsce m.in. w Filharmonii Narodowej, Operze i Filharmonii Podlaskiej, Studio Koncertowym im. W. Lutosławskiego, a także w Wielkiej Brytanii, Austrii, Czechach i na Węgrzech. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Dokonała kilkudziesięciu prawykonań muzyki polskiej. Uczestniczyła w wielu festiwalach muzyki nowej, kameralnej i oratoryjnej.

    Marta SZELIGA

    absolwentka Dyrygentury Chóralnej warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego oraz Podyplomowego Studium Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie ukończyła również specjalizację pedagogiczną kształcenia słuchu. Laureatka I nagrody i nagrody specjalnej na XIII Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Dongsan Research Foundation. Jako dyrygent współpracowała z chórem Allegrezza del Canto i chórem Kameralnym Vesperascit. W sezonie artystycznym 2008/2009 była chórzystką w Operze Kameralnej. Od 2009 roku współpracuje z chórem Centrum Myśli Jana Pawła II, gdzie dyryguje i prowadzi zajęcia z emisji głosu. Ponadto prowadzi zajęcia emisji głosu dla aktorów występujących podczas spektakli młodej reżyserki Marty Górnickiej.

    Zajęcia:

    Czytanie nut głosem
    Emisja głosu (indywidualna)

    o. Wojciech SZNYK OP

    dominikanin, absolwent filozofii na Uniwersytecie Łódzkim, teologii na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie oraz Podyplomowych Studiów Chórmistrzostwa i Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
    Przed wstąpieniem do zakonu zaangażowany w Ruch Światło-Życie, odnowę charyzmatyczną, spotkania w duchu Taizé, duszpasterstwo młodzieżowe i akademickie. Prowadził schole liturgiczne, pełnił funkcję kantora oraz brał udział w różnego rodzaju przedsięwzięciach muzycznych religijnych i świeckich. W latach 2016-2018 mieszkał w klasztorze w Gdańsku, gdzie pełnił funkcję kantora klasztoru i posługiwał jako duszpasterz młodzieży.
    Zainteresowania: muzyka liturgiczna (chorał gregoriański, polonizacja chorału, śpiew wielogłosowy, monodia ludowa) i emisja głosu.

    Zajęcia:

    Pieśni dawne

    Magdalena TRZCIONKOWSKA

    dyrygentka, śpiewaczka. Dyrygowała scholą Dominikańskiego Duszpasterstwa Młodzieży REJS, scholą przy Kościele Akademickim św. Anny, we Wspólnotach Jerozolimiskich, a przez ostatnie lata scholą Dominikańskiego Duszpasterstwa Akademickiego FRETA10. Obecnie pracuje jako dyrygent – asystent w chórze Allegrezza del Canto, Cantores Adalberti w Serocku, a także jako nauczyciel śpiewu w chórze Wydartych Domom Kur w Brwinowie i szkole muzycznej Consonare w Ząbkach. Aktywnie działa jako śpiewak w Chórze Katedry Warszawsko – Praskiej MUSICA SACRA oraz Polskim Narodowym Chórze Młodzieżowym przy Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. W swojej pracy korzysta z doświadczeń dyrygentów (A. Franków – Żelazny, M. Wawruk, P. Łukaszewski, P. McCreesh, B. Bayl, R. Treece, Ch. Poppen, W. Pffaf, J. Sykulski, B. Shwartz, M. Klauza, M. Vitale) i śpiewaków (J. Łukaszewska, M. Beekman, E. Dougan, T. Williams, J. Bywater, A. Lubańska, N. Mulroy, E. Marciniec), z którymi pracowała. Nieustannie poszukuje nowych metod pracy z głosem; jej największą pasją jest uczenie śpiewu szczególnie tych, którzy tego zupełnie nie potrafią.

    Zajęcia:

    Emisja indywidualna
    Chór


    W ubiegłych latach współpracowali z nami:

    Marcin BORNUS-SZCZYCIŃSKI

    jeden z pionierów wykonawstwa wokalnej muzyki barokowej w Polsce, założyciel zespołu Bornus Consort (1981), specjalizującego się w polifonii polskiej z przełomu XVI i XVII w. Zainteresowania: monodia, głównie liturgiczna, rozpoznawanie, utrwalanie i upowszechnianie tradycji lokalnych, dominikańska tradycja liturgiczna od XIII do XX w. Współpracuje z Marcelem Peresem i Dominikiem Vellardem. Inicjator i twórca Festiwalu Muzyki Dawnej w Starym Sączu oraz projektu "Siedem Tradycji" w ramach Festiwalu Kraków 2000. Przez wiele lat dyrektor artystyczny międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej "Pieśń Naszych Korzeni" w Jarosławiu.

    Ania BRODA

    wokalistka, cymbalistka, instrumentalistka, autorka tekstów i kompozytorka. Współtworzyła Kapelę Brodów, z którą nagrała 5 płyt; od dwóch lat realizuje solową ścieżkę artystyczną zapoczątkowaną albumem "A ja nie chcę spać" (2011). Uczyła się śpiewu operowego, przeżyła przygodę z wokalistyką jazzową. W końcu odkryła niezwykłe możliwości, jakie posiada technika białego głosu. Od lat fascynuje się muzyką tradycyjną - świecką i religijną. Zajmuje się i tworzy muzykę w wielu gatunkach i klimatach, od folkowego dynamicznego grania przez poetyckie teksty i starożytne pieśni religijne. Prowadzi warsztaty dla dorosłych i dzieci wokół filmu, teatru i literatury. Nieustannie improwizuje i pisze nowe piosenki. W ramach Szkoły Śpiewu Liturgicznego przekaże uczestnikom repertuar, którego nauczyła się od swojej babci Józefy Szymołon (Kurpie Białe), pieśni z regionu, w którym się urodziła i mieszka - z Warmii, a także z innych ulubionych pod względem modalnym i bogatych w tradycje śpiewu części Polski.

    o. Grzegorz DONIEC OP

    O. Grzegorz urodził się w 1981 roku w Krakowie. Święcenia kapłańskie przyjął w 2016 roku. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie i polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także Kolegium Filozoficzno-Teologicznego Ojców Dominikanów w Krakowie. Angażował się m.in. w DDA Beczka, posługiwał na mszach w rycie dominikańskim podczas festiwalu Pieśń Naszych Korzeni w Jarosławiu. Jest założycielem bractwa śpiewaczego San Clemente, działajacego przy krakowskiej bazylice oo. Dominikanów, z którym - w jego krótkiej historii - zorganizował już kilka udanych koncertów, m.in. we współpracy z Scholæ Cantorum Minorum Chosoviensis. Z jego inicjatywy odbył się także koncert urodzinowy dla Benedykta XVI. Prowadzi zajęcia w Szkole Kantorów. Jest pracownikiem Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego.

    Michał DZIECIĄTKO

    socjolog, certyfikowany trener i coach umiejętności miękkich (m.in. komunikacja interpersonalna, asertywność, budowanie zaangażowania zespołów, komunikacja niewerbalna). Wieloletni scholista, twórca projektów chóralnych, kompozytor muzyki liturgicznej, dyrygent współpracujący chóru kameralnego Varsoviae Regii Cantores.

    Zajęcia:

    Komunikacja w grupie

    o. Tomasz GRABOWSKI OP

    Prezes Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny, członek Komisji Liturgicznej Polskiej Prowincji Dominikanów. Doktorant studiów w zakresie teologii w UPJPII w Krakowie. Z zamiłowania historyk rytu dominikańskiego. Prowadził szereg wykładów poświęconych liturgii, między innymi w ramach Dominikańskiej Szkoły Wiary, Dominikańskiego Studium Filozofii i Teologii, Studium Dominicanum, Wrocławskiego Studium Liturgiczno-Wokalnego. Uwielbia chorał gregoriański i muzykę chrześcijańską.

    ks. Krzysztof FILIPOWICZ

    kapłan diecezji warszawsko-praskiej (1997). W 1998 r. uzyskał licencjat z teologii pastoralnej (PWTW), a w 2005 r. doktorat z teologii (UKSW) - specjalizacja liturgika. Obecnie pełni funkcję adiunkta przy Katedrze Historii Liturgii Wydziału Teologicznego UKSW; członek Warszawskiego Towarzystwa Teologicznego i sekretarz Studia Theologica Varsaviensia; zainteresowania i kierunki badań: mistagogia chrześcijańska, wzajemne relacje sacrum - profanum, zastosowanie gatunków literackich w liturgii.

    Miłosz FIRLEJ

    Studiował muzykologię na UAM oraz od 1997 do 2000 r. – historię kultury chrześcijańskiej na UKSW w Warszawie; absolwent ASMK w Poznaniu. Od 1999 r. działając w poznańskim duszpasterstwie oo. Dominikanów, śpiewał w akademickim chórze Dominicantes, i był w latach 2000–10 jego prezesem. Od 20 lat etatowy organista kościoła pw. św. Marcina w Poznaniu. Równolegle (od 1995 r.) prowadzi chór prawosławnej konkatedry poznańskiej.

    o. Wojciech JĘDRZEJEWSKI OP

    dominikanin, święcenia kapłańskie przyjął w 2008 r. Obecnie mieszka i pracuje w Łodzi. Pracuje jako rekolekcjonista w Dominikańskim Ośrodku Kaznodziejskim. Przygotowuje się do projektu Dominikańskiej Szkoły Kaznodziejstwa. Jest współtwórcą serwisu mateusz.pl i autorem wielu książek, m.in. modlitewnika dla młodzieży oraz przewodnika po Mszy św. „Fascynujące zaproszenie”. Wydał też płytę ze swoimi pieśniami zatytułowaną „Pijmy wino Twoich słów”.

    Liturgia Mszy Świętej (co drugi rok)

    Bartłomiej KARWAŃSKI

    absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu na specjalności dyrygentura chóralna w klasie prof. dra hab. Przemysława Pałki. Obecnie pracuje, jako asystent na IV Wydziale tej właśnie uczelni. Od początku studiów związany z Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Poznaniu. Brał udział w licznych warsztatach muzycznych, m.in.: w seminariach przy PNChM, warsztatach Chóralne Abecadło oraz Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu w Krakowie. Od 2012 roku jest dyrygentem Scholi Lednickiej funkcjonującej przy kościele oo. Dominikanów w Poznaniu, która swoim śpiewem uświetnia Spotkania Młodych LEDNICA 2000. W kwietniu 2016 roku zdobył I miejsce na XVI Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentów Chóralnych im. Stanisława Kulczyńskiego w Poznaniu. Jako jeden z czterech dyrygentów przygotowywał oraz prowadził Chór i Orkiestrę na Światowych Dniach Młodzieży - Kraków 2016.

    Michał KŁOS

    kantor śpiewu liturgicznego odpowiedzialny za muzykę na liturgiach u krakowskich dominikanów i jezuitów. Śpiewak w Zespole Muzyki Dawnej Perfugium i zespole projektowym Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego, twórca pieśni, animator śpiewu podczas misteriów i procesji, współautor warsztatów wokalnych. Wnuk kantora wiejskiego, syn elektrotechnika, fizyk.

    o. Dawid KUSZ OP

    święcenia kapłańskie przyjął w 2005 roku. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej, na Kierunku Edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej, specjalność - Prowadzenie Zespołów Wokalnych i Wokalno-Instrumentalnych oraz Nauczanie Przedmiotów Muzyczno-Teoretycznych. Prowadził liczne warsztaty muzyki liturgicznej w kraju i za granicą. Nagrał cztery płyty, w tym dwie autorskie. Wykłada chorał oraz śpiew liturgiczny w Kolegium Filozoficzno-Teologicznym Dominikanów w Krakowie, prowadzi też zajęcia dydaktyczne we Wrocławskim Studium Wokalno-Liturgicznym. Obecnie jest doktorantem na Akademii Muzycznej w Krakowie, specjalność - dyrygentura oraz studentem kompozycji w klasie prof. Zbigniewa Bujarskiego.

    o. Tomasz ROJEK OP

    dominikanin, święcenia kapłańskie przyjął w 2008 r. Obecnie mieszka i pracuje w Krakowie. Absolwent pedagogiki UW i Akademii Muzycznej w Warszawie. W latach 2012-2013 pracował w Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny, współorganizując Szkołę Kantorów i prowadząc w niej zajęcia ze zbiorowej emisji głosu oraz projekty związane z obchodami Roku Wiary, m.in. Dominikańską Szkołę Patrzenia, czyli spotkania opierające się na wartościowych filmach: ich wspólnym oglądaniu, komentarzu i dyskusji. Prowadził też zajęcia podczas Warsztatów Muzyki Niezwykłej w Krakowie.

    o. Marek ROJSZYK OP

    dominikanin, święcenia kapłańskie przyjął w 2001 r. Obecnie mieszka i pracuje w Łodzi. Od blisko 20 lat zajmuje się praktyką wykonywania chorału gregoriańskiego. Uczestniczył w nagraniu kilku płyt i brał udział w licznych przedsięwzięciach liturgiczno-muzycznych, szczególnie w zakresie rekonstrukcji dominikańskiej tradycji śpiewu. Pracował nad popularyzacją chorału gregoriańskiego w środowisku akademickim. Współpracował z wrocławską Schola Gregoriana Silesiensis oraz Teatrem Wiejskim w Węgajtach.

    Borys SOMERSCHAF

    urodził się w Moskwie w rodzinie o polskich korzeniach i muzycznych tradycjach. Jest absolwentem dyrygentury chóralnej w Konserwatorium im. P.Czajkowskiego w Moskwie. Ukończył również wydział dyrygentury chóralnej oraz kompozycji w Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina. Całe jego życie związane jest ze śpiewem, począwszy od udziału w chórach chłopięcych, a skończywszy na kierownictwie i dyrygowaniu wieloma znanymi zespołami wokalnymi, koncertującymi po całym świecie. Specjalizuje się w muzyce rosyjskiej, ormiańskiej i gruzińskiej. W Lublinie prowadzi męski zespół wokalny Kairos, który w swoim repertuarze prezentuje śpiewy cerkiewne, fragmenty liturgii ormiańskiej, gruzińskiej i greckiej. Jako wokalista specjalizuje się w wykonywaniu XIX i XX-wiecznych romansów rosyjskich, z którymi wydał dwie autorskie płyty. Prowadzi warsztaty wokalne w Lublinie i Warszawie.

    Michał SŁAWECKI

    ukończył Salezjańskie Liceum Muzyczne w Lutomiersku. Studiował muzykę kościelną i kompozycję w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, uzyskując dyplomy z wyróżnieniem. Studiował także w Conservatorio di Musica A. Casella w L’Aquila oraz w Pontificio Instituto di Musica Sacra w Rzymie. Uczestniczył w kursach śpiewu gregoriańskiego, które prowadzili światowej klasy mistrzowie. Jest członkiem włoskiej i polskiej sekcji Associazione Internazionale Studi di Canto Gregoriano. Prowadzi kursy śpiewu gregoriańskiego w kraju i zagranicą. Koncertuje jako solista, kameralista i akompaniator w kraju i zagranicą. Bierze udział w prawykonaniach utworów współczesnych kompozytorów polskich. Ponadto jest laureatem nagród i wyróżnień w konkursach kompozytorskich. Od 2004 roku pełni funkcję organisty i kantora w kościele akademickim św. Anny przy Trakcie Królewskim w Warszawie, gdzie prowadzi scholę gregoriańską. Jest II dyrygentem Chóru Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od 2007 jest kierownikiem artystycznym i dyrygentem Mulierum Schola Gregoriana CLAMAVERUNT IUSTI. Jest wykładowcą na kierunku muzyka kościelna na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. W 2012 obronił pracę doktorską.

    Zajęcia:

    Chorał gregoriański

    Adam STRUG

    śpiewak, poeta, kompozytor. Instrumentalista, autor piosenek i tekściarz, kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, etnomuzykolog - zbieracz i praktyk, scenarzysta filmów dokumentalnych. Założyciel kapeli "Strug Kompania" wykonującej autorskie piosenki lidera, oraz zespołu śpiewaczego "Monodia Polska" praktykującego polskie pieśni religijne i świeckie przekazywane w tradycji ustnej.

    Olga TRZEBICKA

    sopran, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie śpiewu dr Ewy Wolak. Doskonaliła swoje umiejętności wokalne na licznych kursach mistrzowskich, m.in. prof. Christiana Elssnera, Teresy Żylis-Gara, Małgorzaty Walewskiej, Rosemarie Landry, Ewy Blahovej. Miała okazję pracować nad swoim głosem na zajęciach z prof. Ryszardem Karczykowskim i Zofią Kilanowicz.
    Od 2015 roku prowadzi autorskie zajęcia z emisji głosu w Szkole Kantorow w Krakowie. W latach 2012-2016 czuwała w ramach serii warsztatów nad emisją Chóru Nowodworskiego, od 2016 roku współpracowała jako osoba odpowiedzialna za emisję głosu z krakowskim zespołem Sancta Trinitas. W 2017 roku współpracowala z o.Dawidem Kuszem w ramach koncertu wieńczącego Jubileusz 800lecia OO.Dominikanów na Lateranie. Koncertuje wykonując partie solowe w muzyce oratoryjnej. Uczy śpiewu krakowskich Braci Dominikanów. Prowadzi liczne warsztaty wokalne. Jej pasją jest niekonwencjonalne podejście do pedagogiki wokalnej, a szczególnie rola wyobraźni w śpiewie.

    Zajęcia:

    Emisja grupowa
    Emisja indywidualna

    Sławomir WITKOWSKI

    kantor parafii św. Jadwigi Śląskiej w Chorzowie, gitarzysta. Jest kierownikiem męskiego chóru Schola Cantorum Minorum Chosoviensis, specjalizującego się w wykonywaniu chorału gregoriańskiego. Od 2000 r. z Magdaleną Krzywdą tworzy duet Sapphire, który zbierał laury na najważniejszych festiwalach piosenki poetyckiej w Polsce. W 2010 r. został odznaczony przez władze miasta Chorzowa medalem imienia Teodora Kalidego za osiągnięcia w dziedzinie kultury. W 2011 r. został powołany dekretem abp. Damiana Zimonia na członka Archidiecezjalnej Komisji Liturgicznej.

    Piotr ZGORZELSKI

    Etnolog i antropolog kultury, tancerz i muzyk. Współzałożył stowarzyszenie „Dom Tańca” (1994) i przez kilka lat był jego prezesem. Organizuje koncerty, zabawy (m.in. w warszawskim klubie Remont, CSW Zamek Ujazdowski). Współpracuje jako aktor oraz choreograf z offowym, muzyczno-taneczno-obrzędowym teatrem Darka Kunowskiego „Scena Lubelska 30/32”. Organizuje szereg cyklicznych imprez według własnego projektu, związanych z muzyką i tańcem tradycyjnym: „Rzuć blagę i chodź potańczyć tango na Pragę” w restauracji Pod Karpiem, „Dechy”, Festiwal Dziecięcy „Mały Off”, „Nietypowe Dziady i Baby” oraz wiele innych. Prowadzi zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla niepełnosprawnych umysłowo Chata z Pomysłami (Anin), Ośrodek Caritasu terapii grupowej dla osób upośledzonych (Mińsk Mazowiecki). Jest czterokrotnym stypendystą MKiSZ w dziedzinie tańca i animacji (1993, 2003, 2006, 2008)