REGULAMIN
- ZASADY OGÓLNE
- Szkoła Śpiewu Liturgicznego w Warszawie jest częścią działalności statutowej Klasztoru Zakonu Kaznodziejskiego w Warszawie, 02-741 Warszawa ul. Dominikańska 2.
- Regulamin określa ogólne zasady organizacji kursów prowadzonych w ramach Szkoły Śpiewu Liturgicznego.
- Odpowiedzialnym za Szkołę Śpiewu Liturgicznego jest Kierownik.
- Zajęcia prowadzone w ramach Szkoły Śpiewu Liturgicznego są organizowane w okresie od 1 września danego roku kalendarzowego do 31 sierpnia kolejnego roku
kalendarzowego (dalej: rok szkolny).
- Szczegółowe informacje na temat funkcjonowania Szkoły Śpiewu Liturgicznego,
terminów zajęć, formy dokonywania opłaty oraz formularz zgłoszeniowy zostają
umieszczone na stronie internetowej www.spiew.dominikanie.pl przed
rozpoczęciem zapisów na dany rok szkolny.
- Regulamin obowiązuje wszystkich przyjętych na kurs uczestników Szkoły Śpiewu
Liturgicznego.
- KURSY W SZKOLE ŚPIEWU LITURGICZNEGO
- Szkoła Śpiewu Liturgicznego organizuje następujące kursy:
- Kurs regularny
- Kurs dodatkowy
- Kurs regularny Szkoły Śpiewu Liturgicznego trwa dwa lata szkolne, podczas których
realizowany jest cały program.
- Kurs dodatkowy Szkoły Śpiewu Liturgicznego to trzeci rok zajęć, podczas którego
można doskonalić umiejętności zdobyte w dwóch poprzednich latach. Można
realizować go w dwóch trybach: z emisją indywidualną lub bez.
- Poszczególne kursy odbywają się w 10 wybranych weekendów (dalej: zjazd) w
czasie roku szkolnego, zgodnie z ustalonym planem zajęć.
- Plan zajęć zostaje przekazany uczestnikom pocztą elektroniczną przed każdym
zjazdem.
- Na każdy rok zajęć obowiązują osobne zapisy.
- Miejscem odbywania zajęć jest klasztor oo. Dominikanów w Warszawie, przy ul.
Dominikańskiej 2. W przypadku wprowadzenia przepisów uniemożliwiających
prowadzenie zajęć w formie stacjonarnej, Szkoła Śpiewu Liturigcznego zastrzega możliwość prowadzenia
części lub całości zajęć w formie zdalnej.
- PRAWA I OBOWIAZKI UCZESTNIKA
- Uczestnicy mają obowiązek uiszczania opłat zgodnie z Regulaminem.
- Uczestnicy nie mogą udostępniać nagrań z kursu osobom spoza Szkoły Śpiewu
Liturgicznego.
- Uczestnik, który chce otrzymać dyplom lub świadectwo, ma obowiązek podpisywać się
na liście obecności podczas zajęć.
- Uczestnicy mają prawo poprosić o dogodny termin emisji indywidualnej w obrębie
danego zjazdu, w terminie nie późniejszym niż poniedziałek poprzedzający dany zjazd,
do godz.20.
- Uczestnicy nie mogą przekładać lekcji emisji na kolejne zjazdy. Odrabianie lekcji emisji
opuszczonych przez uczestników jest możliwe tylko w przypadku, gdy zwolni się któryś
z terminów z powodu nieobecności innego uczestnika.
- PRAWA I OBOWIAZKI SZKOŁY ŚPIEWU LITURGICZNEGO
- Szkoła Śpiewu Liturgicznego zastrzega sobie prawo do zmiany terminu zajęć lub
całkowitego odwołania części zjazdów, gdyby pojawiły się okoliczności uniemożliwiające
odbycie zajęć stacjonarnych w danym terminie. W przypadku odwołania części zjazdów
Szkoła Śpiewu Liturgicznego zobowiązuje się zwrócić opłatę za te zjazdy.
Opłata zostanie zwrócona w wysokości:
- I i II rok: 250 zł za każdy zjazd
- III rok z emisją indywidualną: 150 zł za każdy zjazd
- III rok bez emisji indywidualnej: 60 zł za każdy zjazd
- Szkoła Śpiewu Liturgicznego zastrzega sobie prawo do nieudostępniania uczestnikom
nagrań z niektórych zajęć, jeśli wykładowca nie wyrazi na to zgody.
- Szkoła Śpiewu Liturgicznego ma obowiązek przeprowadzenia zajęć w wymiarze:
- Kurs regularny: I rok - 120 h zegarowych zajęć grupowych oraz 5 h zegarowych
zajęć indywidualnych dla każdego uczestnika
- Kurs regularny: II rok - 120 h zegarowych zajęć grupowych oraz 5 h zegarowych
zajęć indywidualnych dla każdego uczestnika
- Kurs dodatkowy: III rok - 85 h zegarowych zajęć grupowych oraz 5 h zegarowych
zajęć indywidualnych dla każdego uczestnika
- Kurs dodatkowy: III rok - 85 h zegarowych zajęć grupowych
- PROCEDURA REKRUTACYJNA
- Zapisy na rozmowę kwalifikacyjną przy zapisie na pierwszy rok odbywają się za
pomocą formularza na stronie internetowej www.spiew.dominikanie.pl
- Zapis do Szkoły Śpiewu Liturgicznego jest równoznaczny z akceptacją niniejszego
regulaminu.
- Do Szkoły Śpiewu Liturgicznego mogą zostać przyjęte osoby, które pomyślnie
przeszły rozmowę kwalifikacyjną w siedzibie szkoły.
- W przypadku gdy powołany w pkt 3. warunek zostanie spełniony przez większą
liczbę osób niż przewidziany na dany rok limit uczestników, o przyjęciu zadecyduje
kolejność wyników uzyskanych w rozmowie kwalifikacyjnej.
- Osoby, które w związku z zastosowaniem procedury opisanej w pkt 4. nie zostały
przyjęte, zostają wpisane na listę rezerwową.
- O wyniku postępowania rekrutacyjnego zgłaszający się zostaną poinformowani
drogą mailową, na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.
- Osoby przyjęte są zobowiązane do potwierdzenia mailowego w wyznaczonym
terminie chęci udziału w zajęciach oraz do dokonania opłaty za zajęcia do dnia
4.10.2024 r. Osoby przyjmowane z listy rezerwowej są zobowiązane do dokonania
wpłaty w ciągu 5 dni od otrzymanej informacji o przyjęciu na wybrany przez siebie
kurs.
- Brak wniesienia opłaty w wyznaczonym terminie przez osobę przyjętą oznacza
skreślenie z listy uczestników. Na zwolnione miejsce zostanie przyjęta osoba z listy
rezerwowej, dla której zostanie zastosowana procedura z pkt 7.
- Zapisy na kolejne lata nauki odbywają się drogą mailową.
- W przypadku zbyt małej liczby chętnych SŚL zastrzega sobie możliwość odwołania
zajęć w danym roku szkolnym dla wszystkich uczestników.
- OPŁATY
- Opłaty wynoszą:
- Kurs regularny - pierwszy rok: 2500 zł
- Kurs regularny - drugi rok: 2500 zł
- Kurs dodatkowy - trzeci rok (z emisją indywidualną): 1500 zł
- Kurs dodatkowy - trzeci rok (bez emisji indywidualnej): 600 zł
- Opłaty należy wnieść po otrzymaniu wiadomości potwierdzającej przyjęcie na kurs,
w terminie do 4.10.2024 r. na konto:
Klasztor Zakonu Kaznodziejskiego
ul. Dominikańska 2
02-741 Warszawa
04 2130 0004 2001 0419 4064 0005
- Na prośbę uczestnika opłata może zostać rozłożona na następujące raty:
Dla kursu regularnego - I i II roku:
- I rata: 850 zł, płatne do 4.10.2024
- II rata: 850 zł, płatne do 8.12.2024
- III rata: 800 zł, płatne do 9.02.2025
Dla kursu dodatkowego - III roku z emisją:
- I rata: 500 zł, płatne do 4.10.2024
- II rata: 500 zł, płatne do 8.12.2024
- III rata: 500 zł, płatne do 9.02.2025
- Prośbę o rozłożenie opłaty na raty należy skierować na piśmie lub drogą mailową do
Kierownika Szkoły Śpiewu Liturgicznego, a po jego akceptacji wnosić opłaty zgodnie
z punktem VI.3. Regulaminu.
- Nieopłacenie kolejnych rat powoduje skreślenie z listy uczestników.
- REZYGNACJA Z KURSU
- Uczestnik ma prawo zrezygnować z kursu w trakcie roku szkolnego.
- W przypadku rezygnacji z zajęć, uczestnik jest zobowiązany niezwłocznie
poinformować o tym fakcie Kierownika drogą elektroniczną na adres
[email protected]
- Uczestnik może także ubiegać się o zwrot opłaty za zjazdy, które odbędą się po
poinformowaniu Szkoły Śpiewu Liturgicznego przez uczestnika o rezygnacji. W tym celu należy poinformować Szkołę o rezygnacji najpóźniej 5 dni przed kolejnym zjazdem.
Opłata zostanie zwrócona w wysokości:
- I i II rok: 200 zł za każdy zjazd
- III rok z emisją indywidualną: 120 zł za każdy zjazd
- III rok bez emisji indywidualnej: 48 zł za każdy zjazd
- ŚWIADECTWA I DYPLOMY
- Ukończenie kursów w Szkole Śpiewu Liturgicznego nie niesie ze sobą skutków
formalnych w świetle polskiego prawa.
- Po ukończeniu kursu regularnego na I roku uczestnik może otrzymać świadectwo
uczestnictwa w zajęciach, jeśli spełni następujące warunki:
- osiągnie frekwencję na zajęciach co najmniej 70%,
- pomyślnie zda zaliczenia z podstawowych przedmiotów (czytanie nut, repertuar, rytmika),
- wyrazi mailowo chęć otrzymania świadectwa.
- Po ukończeniu kursu regularnego na II roku uczestnik może otrzymać dyplom
uczestnictwa w dwuletnim kursie, jeśli spełni następujące warunki:
- osiągnie frekwencję na zajęciach co najmniej 70%,
- pomyślnie zda zaliczenia z podstawowych przedmiotów (czytanie nut, śpiew psalmów responsoryjnych),
- wyrazi mailowo chęć otrzymania dyplomu.
- Po ukończeniu kursu dodatkowego na III roku uczestnik może otrzymać dyplom
uczestnictwa w trzyletnim kursie, jeśli spełni następujące warunki:
- osiągnie frekwencję na zajęciach co najmniej 70%,
- pomyślnie zda zaliczenia z podstawowych przedmiotów (prowadzenie
scholi, czytanie nut),
- wyrazi mailowo chęć otrzymania dyplomu.